تعیین جنسیت بوقلمون

بوقلمون های نر همواره سنگین تر از ماده ها هستند و در صورت بلوغ کامل , زواید سیمی برجسته و قابل تشخیص در وسط سینه خود دارند.بعلاوه زایده منقاری بزرگ , افتاده و قابل ارتجاعی آنها به راحتی قابل تشخیص است.اریا منتخب پارسیان غبغب صورتی یا قرمز رنگ آنها در سن حدود 5 هفتگی بروز می کند و از علایم ظاهری مناسب برای تشخیص نرها است.بوقلمون های نر از یک روزگی به خرامیدن می پردازند و آن را تا آخر عمر ادامه میدهند.در برابر , بوقلمون های ماده دارای ریش کوچک و غیر قابل انعطافی بوده و  زائده سیمی hو غبغب ندارند.از تشخیص جنسیت مقعدی برای تعیین جنسیت بوقلمون استفاده نمیشوداریا منتخب پارسیان.

جفتگیری بوقلمون 

جفتگیری بوقلمون ها با خرامیدن نر آغاز میشود.در حالت طبیعی به ازای هر 1 بوقلمون نر , 5 بوقلمون ماده در واریته های متوسط و 3 ماده برای واریته های بزرگ در نظر گرفته میشود.به طور متوسط به ازای هر بوقلمون مولد ماده در سال انتظار بیش از 40 تا 50 جوجه نمی رود.حتی اگر تخم های بیشتری بگذارد اریا منتخب پارسیاندر اثر ناباروری و کیفیت نامناسب جوجه در آوری تبدیل به جوجه کامل نمیشوند و حتی بسیاری از آنها بعد از تولد میمیرند.نرها به ندرت بیش از یک سال برای باروری گله بکار می روند زیرا باروری انها کاهش می یابد.بوقلمون های نر معمولا تمایل زیادی به ایجاد حریم و ماده های خاص دارند.بنابراین لازم است هر 15 روز یک بار یک بار بوقلمون های نر را تغییر داداریا منتخب پارسیان.

تلقیح مصنوعی بوقلمون

تلقیح مصنوعی به معنی جمع آوری اسپرم بوقلمون نر و انتقال مصنوعی آن به دستگاه تناسلی بوقلمون ماده است.مهم ترین امتیاز بهره برداری از تکنیک های تلقیح مصنوعی,حفظ باروری بالای بوقلمون ها در طول فصل زاد و ولد است.هدف عملی از تلقیح مصنوعی , ریختن اسپرم به اندازه دوز مورداریا منتخب پارسیان نیاز در اویداکت بوقلمون ماده است به طوری که در نزدیکی غدد ذخیره اسپرم ریخته شود و این عملیات به گونه ای انجام شود که بیشترین سلامتی و آسایش را فراهم گردد.اسپرم بعد از ریخته شدن در اویداکت به محل غدد ذخیره اسپرم روانه میشود که در محل اتصال واژن و غدد تولید پوسته (رحم)وجود دارند و از آنجا مجددا اسپرم ها راه خود را در امتداد اویداکت طی کرده و به محل ذخیره دوم اسپرم اریا منتخب پارسیان(محل اتصال مگنوم و اینفاندیبولوم از قطعات مهم اویداکت)می رسانند.عبور سلول تخمک ماده به سمت اینفاندیبولوم موجب تحریک اسپرم ها شده و فعالیت آنها بیشتر میشود و لقاح تخمک صورت میگرداریا منتخب پارسیان.

 

 

تولید اسپرم بوقلمون

 

مهم ترین هدف تولید اسپرم ,تغذیه و مدیریت محیطی و بهداشتی اریا منتخب پارسیانبوقلمون های نر به گونه ای است که حداکثر اسپرم با کیفیت تولید شود.تسهیلات بوقلمون های تخمی مستلزم آن است که بوقلمون های با سنین متفاوت در کنار هم قرار داده شوند.به کار بردن این گونه تسهیلات مستلزم رعایت دقیق اصول امنیتاریا منتخب پارسیان زیستی است.تولید اسپرم همواره در محلی انجام میگردد که به خوبی تمیز و ضد عفونی شده است.لازم است تهویه مخصوص و احتیاجات ویژه آنها در نظر گرفته شوداریا منتخب پارسیان.

تهویه : برای کنترل مناسب کیفیت هوا در نور در محل نگهداری بوقلمون های نر تخمی بهتر است از سالن های بسته با تهویه با هواکش های برقی استفاده شود.در تمامی لحظات از ایجاد گوران هوای سرد خودداری شود و دمای سالن نگهداری در حد 14 درجه تنظیم گردد زیرا دماهای پایین تر اثر بدی روی تولید اسپرم دارد.

تغذیه : برای کنترل وزن بدن و بهینه سازی تولید اسپرم در بوقلمون های نر , معمولا به کنترل تغذیه آنها مبادرت میشود.در صورت اعمال کنترل تغذیه , به ازای هر بوقلمون نر , 35 سانتی متراریا منتخب پارسیان فضای دانخوری  فراهم شود و اکر بدون محدودیت تغذیه میشوند به ازای هر پ یک دانخوری بکار رود.در طول دور نگهداری بوقلمون های نر بهترین عملکرد تولید مثلی آنها را سامان دهید.مطئن شوید در زمان اولین اسپرم گیری , بوقلمون نر وزنی برابر 22.5 کیلوگرم داشته باشداریا منتخب پارسیان.

آب : اریا منتخب پارسیانقبل از شروع هر دوره سیستم آبرسانی سالن را تمیز و ضدعفونی کنید.به ازای هر جایگاه نگهداری بوقلمون های نر یک آبخوری لازم است.آبخوری در محلی قرار گیرد که حداکثر فعالیت را در آنها تولید کند و در معرض تابش خورشید قرار نگیرد.آبخوری حداقل روزی یک بار تمیز شوند اریا منتخب پارسیاندر صورت غلبه آب و هوای گرم , دفعات آن افزایش یابد و قبل از مصرف آب گرم موجود در لوله ها مقداری از آب را بیرون بریزید تا خنک شود.

نور :

الف: کنترل نور کامل باشد و نشتی نور کنترل شوداریا منتخب پارسیان.

ب : در طول دوره تولید اسپرم و برای افزایش تولید اسپرم , طول نور روزانه را به تدریج افزایش دهید.

در صورتی که از بوقلمون های نر با سنین متفاوت استفاده میشود این برنامه تغییر می کند.

ج : در طول دوره تولید یا کاهش شدن نور قرار نگیرنداریا منتخب پارسیان.

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 264
برچسب ها : تعیین جنسیت بوقلمون,تلقیح مصنوعی بوقلمون,تولید اسپرم بوقلمون,جفتگیری بوقلمون,

تاريخ : يکشنبه 31 شهريور 1398 | 13:35 | نویسنده : اسماعیل عباسی |

تخم بلدرچین

 

تخم بلدرچین یک بمب ویتامینی و تغذیه‌ای است! اگر در بین مواد غذایی به دنبال ماده‌ای باارزش و سالم هستید، توصیه می‌کنیم تخم بلدرچین مصرف کنید. خواص و فواید استفاده و مصرف آن در ادامه مطلب توضیح داده شده است.

تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ، ۵ برابر فسفر، ۷ برابر آهن، ۶ برابر و ۱۵ برابر ویتامین B۲ دارد (هرچند اندازه یک تخم مرغ حدود ۵ برابر تخم بلدرچین است).اریا منتخب پارسیان

تخم بلدرچین منبع غنی اسید چرب امگا ۳ است که برای تقویت هوش و حافظه بسیار مفید است.

کلسترول در تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ بسیار کمتر است.پرورش بلدرچین

گفته شده که چون بلدرچین در برابر بیماری‌های مختلف بسیار مقاوم‌تر از مرغ است، پرورش آن بدون استفاده از دارو و آنتی بیوتیک انجام می‌شود، بنابراین گوشت و تخم بلدرچین محصولی کاملاً ارگانیک و سالم است که ذخیره داروئی مضری برای مصرف کننده در بافت خود ندارند.


 

۹ خاصیت تخم بلدرچین

۱- تخم بلدرچین باعث ایجاد متابولیسم بهینه در سلولهای بدن می‌شود و بهترین نوع پروتئین و چربی را دارد.

۲- تخم بلدرچین برای با هوش شدن جنین در دوران بارداری بسیار مؤثر است.

۳- تخم بلدرچین موجب بهبود اشتها در اطفال کم اشتها شده ومناسب برای سنین رشد کودکان ونوجوانان است.

۴- تخم بلدرچین به تنظیم سیکل خواب کمک میکند.

۵- تخم بلدرچین سبب افزایش مقاومت کلی بدن میشود.

۶-تخم بلدرچین در تنظیم سیستم عصبی، قلبی و گوارشی و درمان بیماری تشنج مؤثر است.

۷-تخم بلدرچین برای افراد مسن بسیار مفید است و سبب استحکام عضلات و استخوان‌ها میشود.

۸- تخم بلدرچین سبب بهبود میل و توان جنسی میشود.

۹- تخم بلدرچین حساسیت ایجاد نمیکند.



جنبه‌های دارویی و درمانی تخم بلدرچین



۱- تخم بلدرچین برای درمان بیماری‌های کبدی، کلیوی، کم خونی، آسم، سل، ناتوانی جنسی، استرس و بازسازی بدن پس از جراحی یا زایمان توصیه میشود.

۲-مصرف تخم بلدرچین در مادران شیرده باعث منظم شدن سیستم عصبی، قلبی و گوارشی بدن و افزایش شیر میشود.

۳-مصرف تخم بلدرچین به دلیل حجم کم و میزان بالای پروتئین آن برای ورزشکاران بخصوص بدنسازان عزیز توصیه میشود.

۴- تخم بلدرچین به دلیل کامل بودن و نداشتن هیچ تأثیر سوئی بر شیر خواران به عنوان بهترین مکمل دوران شیردهی توصیه میشود.

۵- ماسک سفیده تخم بلدرچین همراه عسل (برای پوستهای چرب و زرده با عسل برای پوستهای خشک) باعث طراوت و شادابی و رفع چین و چروک و لکههای پوست میشود.



فواید تخم بلدرچین برای افراد میانسال و بالای ۴۰ سال

جذب ویتامین ب 12 های بدن با افزایش سن بسیار کم می شود از این رو مصرف تخم بلدرچین به افراد بالای ۴۰ سال، برای بالا بردن مواد معدنی و ویتامین های بدن و جلوگیری از کارافتادگی زودرس و پیشگیری از سرطان توصیه می شود.

تخم بلدرچین در افراد پیر و مسن سبب تجدید قوای از دست رفته خواهد شد. در چین و ژاپن، بچه‌ها هر روز قبل از رفتن به مدرسه یک تخم بلدرچین می‌خورند.

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 293
برچسب ها : خواص تخم بلدرچین,تخم بلدرچین,فروش تخم بلدرچین,بلدرچین,فروش تخم بلدرچین در تهران,بلدرچین در اصفهان,بلدرچین در گیلان,

تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1398 | 12:31 | نویسنده : اسماعیل عباسی |

 

اصول پرورش شترمرغ :

در حالت کلي پرورش شترمرغ در 3 سيستم انجام مي شود که انتخاب هر سيستم با توجه به شرايط شهر و آب و هواي آن شهر انجام مي شود .

روش اول : نگهداري و پرورش شترمرغ در سيستم باز

از آنجايي که شترمرغ زندگي در فضاي باز يا طبيعت را دوست دارد استفاده از اين روش مي تواند نياز اين پرنده را از داشتن يک مکان زندگي بزرگ تامين نمايد . در سيستم باز که با نام غير متمرکز نيز شناخته مي شود مکان بزرگي براي شترمرغ ها در نظر گرفته مي شود .

مساحت مکاني که براي اين کار در نظر گرفته مي مي شود 35 تا 40 هکتار بوده و دور آن نيز بايد محصور شود .در بهره گيري از اين سيستم ، محل زندگي شترمرغ ها دست خوش کمترين تغييرات ممکن قرار مي گيرد . تعداد شترمرغ هاي در نظر گرفته شده بسيار زياد مي باشد و سنت شترمرغ ها در اين حالت در نظر گرفتن يک شتر مرغ ماده به عنوان ملکه مي باشد .شترمرغ ملکه با نام شترمرغ حاکم نيز شناخته مي شود تمامي وظيفه ها و نقش هاي خود را به شترمرغ هاي ماده کوچک تر و همچنين به جفت خود واگذار مي کند .

جنبه هاي مثبت پرورش شترمرغ با استفاده از سيستم باز

  • هزينه هاي نگهداري و پرورش شترمرغ هاي مولد با استفاده از اين روش بسيار پايين مي باشد .
  • جوجه کشي در اين روش طبيعي مي باشد > جوجه کشي بدون هزينه
  • بهره گيري از اين روش نيازمند سرمايه گذاري اندکي مي باشد

جنبه هاي منفي پرورش شترمرغ با استفاده از سيستم باز

  • در صورت بهره گيري از اين روش کنترل پرنده ها ، شناسايي آن ها و جمع آوري تخم هاي گذاشته شده توسط شترمرغ دشوار مي باشد .
  • در اين روش نظارت و بررسي جفت گيري انجام پذير نمي باشد .
  • در اين روش به دليل طبيعي بودن فرايند جوجه کشي احتمال مرگ جوجه ها و از بين رفتن جنين هاي داخل تخم بالا مي باشد .
  • طبيعي بودن جوجه باعث مي شود معاينه جوجه ها به امري غير ممکن تبديل شود .
  • امکان شکار شدن شترمرغ ها توسط ديگر حيوانات در صورت بهره گيري از اين روش بالا مي باشد .

 

روش دوم : نگهداري و پرورش شترمرغ با استفاده از سيستم نيمه متمرکز

مکاني که در اين روش در نظر گرفته مي شود حدوداً 30 تا 50 هکتار مي باشد و شترمرغ ها به صورت دسته اي در هر 8 تا 15 هکتار نگهداري مي شوند .

اساساً هر دسته شترمرغ تشکيل يافته 25 گونه ماده و 15 گونه نر مي باشد . در اين حالت شتر مرغ ها مي توانند قسمتي از نياز هاي غذايي خود را از محل زندگي خود به دست بياورند .

شايان ذکر است که شتر مرغ ها در اين شيوه از نگهداري حدوداً 50 درصد غذاي خود را به شکل دستي دريافت مي نمايند . بخش که براي تغذيه اين پرنده در نظر گرفته مي شود نزديک حصار ها مي باشد ؛ اين امر باعث مي شود تردد به حداقل رسيده و استرسي به شترمرغ هاي وارد نشود .

جنبه هاي مثبت بهره گيري از سيستم نيمه متمرکز

  • براي حصار کشي و انجام ديگر کار هاي لازم سرمايه چندان زيادي لازم نمي باشد .
  • مکان و موقعيت لانه ها معين است از اين رو جمع آوري تخم ها در اين حالت در مقايسه با سيستم قبلي آسان تر مي باشد .
  • شتر مرغ هايي که توليد بالايي دارند با کمي نظارت شناسايي و مشخص مي شود .
  • تهيه غذا و هزينه ها مربوط به آن به حداقل مي رسد چرا که شترمرغ ها از چراگاه ها نيز براي تامين غذاي خود استفاده مي کنند .
  • در اين حالت پرنده هاي حق انتخاب داشته و مي توانند به سهولت جفت مورد نظر خود را انتخاب نمايند .

 

جنبه هاي منفي استفاده از سيستم نيمه متمرکز

  • در اين حالت تشخيص اين که کدام نر و ماده با هم جفت گيري کرده اند دشوار مي باشد .
  •  در برخي موارد امکان دارد که يک شترمرغ نر قوي با دو يا سه ماده جفت گيري نمايد که در اين حالت درصد نطفه داري در تخم ها به مقدار قابل توجهي کاهش پيدا مي کند .
  • امکان تلف شدن پرنده هايي که به مقدار لازم قوي نيستند در اين سيستم بالا مي باشد .

روش سوم : نگهداري و پرورش شترمرغ در سيستم متمرکز

بهره گيري از اين سيستم بسيار بيشتر از دو مورد قبلي مورد توجه پرورش دهنده ها قرار مي گيرد چرا که :

  • محيط مناسب براي زندگي شترمرغ ها محدود و خيلي کم مي باشد .
  • پرورش شتر مرغ در اين حالت از انحصاري بودن خارج مي شود .
  • محيطي که براي اين کار در نظر گرفته مي شود با ميزان سرمايه و همچنين تعداد گونه هاي مولد بين 1 تا 15 هکتار متغير مي باشد .

اساساً هر گروه مولد شامل يک شترمرغ نر و يک شتر مرغ ماده مي باشد .

جنبه هاي مثبت بهره گيري از سيستم متمرکز

نظارت و کنترل پرنده ها در محيط کوچک و محدود آسان تر مي باشد .


با استفاده از اين سيستم پرورش دهنده مي تواند خيلي راحت مصرف غذاي روزانه شترمرغ را ثبت کرده و با توجه به نياز پرنده اقدام به کنترل آن نمايند .


جمع آوري و انبار کردن تخم ها و همچنين به دست آوردن اطلاعات لازم در اين سيستم بسيار راحت مي باشد .


بهره گيري از اين سيستم باعث مي شود تا پرورش دهنده خيلي راحت بتواند شترمرغ هايي که تخم گذاري بالايي داشته و همچنين تخم هاي نطفه دار مناسبي توليد کرده اند را به راحتي شناسايي نمايند .


آخرين و مهم ترين جنبه مثبت استفاده از اين سيستم : شترمرغ هاي مولدي که قصد داريم در آينده مورد استفاده قرار دهيم مي توان در اين سيستم به راحتي شناسايي معين نمود . اين امر باعث مي شود جفت گيري پرنده هايي که به هم نسبت خوني دارند انجام نشود .

 

جنبه هاي منفي استفاده از سيستم متمرکز

  • براي حصار کشي و مهم تر از همه براي ايجاد مکان مناسب يا سالن ايده آل براي پرورش سرمايه بالايي لازم است .
  • در اين حالت بايد از غذاي صنعتي براي تغذيه پرنده ها استفاده شود که مستلزم متحمل شدن هزينه هاي بالايي مي باشد .
  • مدتي زماني که براي تشخيص بارور با نابارور بودن شترمرغ نر لازم است طولاني مي باشد و به همين جهت امکان توليد تخم هاي بدون نطفه نيز در حالت وجود دارد .

 

سود آوري بالا و هزينه پايين

افرادي که به پرورش شترمرغ مي پردازند تنها از فروش گوشت و تخم اين پرنده سود برداشت نمي کنند بلکه اين پرنده سود آوري چند جهتي دارد و فرد علاوه بر فروش گوشت و تخم از فروش پر ، روغن و چرم نيز درآمدزايي مي کند . يکي ديگر از مواردي که پرورش اين پرنده را به امري ايده آل تبديل کرده است نياز به سرمايه اوليه پايين و مهم تر از آن کم هزينه بودن فرايد پرورش اين پرنده مي باشد .

در واقع هزينه هاي که براي پرورش و نگهداري اين پرنده صرف مي شود بسيار پايين مي باشد و اين در حالي است که سود و درآمدزايي در آن چند برابر است . همچنين بايد به اين نکته نيز توجه شود که شترمرغ قادر است تقريباً در هر محيط و هر شرايطي بدون کوچک ترين مشکلي زندگي کند ؛ اين امر موجب شده تا پرورش اين پرنده در هر نقطه از کشور با شرايط آب و هوايي کاملاً ممکن باشد

 



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 242
برچسب ها : اصول پرورش شتر مرغ,فروش شتر مرغ, پرورش شتر مرغ,نگهداری شتر مرغ,شتر مرغ,شیوه نگهداری شتر مرغ, شتر مرغ یک ماهه, شتر مرغ ده روزه,شتر مرغ بالغ, شترمرغ تخم گذار,

تاريخ : شنبه 23 شهريور 1398 | 16:21 | نویسنده : اسماعیل عباسی |

اصول نگهداری جوجه های گوشتی در هفته اول پرورش

 

 اریا منتخب پارسیان

راهنمای روز اول :


1. ورود جوجه ها به سالن بهتر است صبح زود باشد زیرا این امر باعث می شود تا در تمام مدت روز دان خوردن و آب نوشیدن را یاد گرفته و تحت نظارت و کنترل دقیق باشند.
2. سرعت در تخلیه جوجه ها، جوجه ها را باید به سرعت تخلیه نمود از این رو بعد از برداشتن سرپوش کار تنها، جوجه ها را در نزدیک مادر مصنوعی خالی می نمایند (مواظب باشید صدمه ای به جوجه ها وارد نشود). اریا منتخب پارسیان

3. دان خوری ها مسطح (سینی شکل) باید از غذایی با کیفیت خوب و آردی پر شوند.
4. دان خوری ها و آب خوری ها در اطراف دستگاه مادر به فاصله کم چیده شوند.
5. دمای زیر دستگاه مادر 32 درجه سانتی گراد و دمای سالن 25 درجه سانتی گراد باید باشد.
6. زیر دستگاه مادر باید با گونی یا کاغذ فرش شود دور دستگاه مادر باید به فاصله 80 تا 100 سانتی متری با توری یا دیوار های محدود کننده محدود گردد.
7. چنانچه مرغدار علاقه مند به قطع نوک جوجه ها باشد قبل از ریختن جوجه ها به زیر دستگاه مادر باید نوک آنها را قطع کرد.
8. نور لامپ در تمام طول مدت شبانه روز وجود داشته تا جوجه ها دان خوری ها و آب خوری ها را پیدا کرده و با محیط جدید عادت کنند.
9. عده ای از مرغ داران در بدو ورود به جای آب خالص، آب حاوی آنتی بیوتیک در اختیار جوجه ها قرار می دهند تا بدین وسیله اگر جوجه ها در حین انتقال دچار سرما خوردگی شده باشند یا اگر آثار ورم ناف در آنها مشاهده گردد معالجه شوند.
10. رطوبت بستر 25 درصد بیشتر نباشد چون خطر شیوع بیماری کوکسیدیوز روده ایی را به دنبال دارد.
11. تجویز آب قند به مقدار 5 الی 10 درصد در آب آشامیدنی در 4-3 روز اول پرورش باعث رشد سریع و کاهش قابل توجه تلفات می شوذ.
12. توصیه اکید شده که در 3 ساعت اول آب در دسترس جوجه ها قرار داده شود.
13. برای جلوگیری از چسبندگی مقعد می توان مقداری ذرت (5 کیلوگرم برای هزار جوجه) روی خوراک جوجه ها بلغور کرده و در اختیار آنها قرار داد.
14. انجام واکسیناسیون های لازم، برخی از واکسنها در یک روزگی مورد مصرف قرار می گیرند که در هنگام واکسیناسیون رعایت نکات ذیل الزامی است: اریا منتخب پارسیان


1- 2تا 3 ساعت قبل از واکسیناسیون باید آب از جلو جوجه ها برداشته شود تا جوجه ها تشنه شوند.
2- آب کافی به اندازه جوجه هایی که باید واکسیناسیون شوند، آماده شود.
3- از حل شدن واکسن به طور کامل در آب اطمینان حاصل شود.
4- واکسن ها در محل تاریک و در حرارت حدود 4 درجه سانتی گراد نگهداری شود.
5- هر شیشه واکسن، بلافاصله پس از باز کردن مصرف گردد.
6- واکسیناسیون باید در مورد جوجه های کاملاً سالم انجام شود.
7- بعد از هر واکسیناسیون باید دست ها را شسته و باقی مانده واکسن را سوزانید.
8- واکسن آماده شده بلافاصله در اختیار جوجه ها قرار داده شود.
9- در تابستان برای جلوگیری از گرم شدن آب و خطر فاسد شدن واکسن، می توان از یخ استفاده کرد.
10- آب مصرفی جهت واکسیناسیون باید فاقد کلر و مزه یا بوی قوطی فلزی باشد. برای این منظور می توان از آب مقطر استفاده کرد.
11- در واکسن های حاوی ویروس از شیر بدون چربی استفاده می شود.


روز دوم و سوم:
شرایط نگهداری همان روز اول بوده و کلیه جوجه های تلف شده را از زیر دستگاه مادر خارج کرد. همچنین جوجه های ضعیف و فلج و دارای ورم ناف و مقعد چسبیده را هر چه زودتر شناسایی کرده و آنها را از بین برد.


شرایط روزهای چهارم و پنجم همانند روزهای اول می باشد. اریا منتخب پارسیان


روز ششم
آب خوری ها و دان خوری های موقت را به مرور جمع آوری کرده و به جای دان خوری های استوانه ای یا ناودانی قرار داد پارچه یا کاغذ زیر دستگاه مادر نیز باید جمع آوری شده و از جایگزینی یکباره آبخوری ها و دان خوری ها باید پرهیز شود تا جوجه ها بتوانند به تدریج با وسایل جدید عادت کنند. اریا منتخب پارسیان


روز هفتم
آبخوری ها و دان خوری موقت به کلی جمع آوری شوند و به جای آنها از وسایل دائمی استفاده شود.
وزن کشی به عمل آید و افزایش وزن روزانه را ثبت نمود. اریا منتخب پارسیان



امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 265
برچسب ها : اصول نگهداری جوجه گوشتی,پرورش جوجه گوشتی,فروش جوجه گوشتی, جوجه گوشتی,نگهداری جوجه گوشتی, جوجه گوشتی راس, جوجه راس,

تاريخ : شنبه 23 شهريور 1398 | 15:02 | نویسنده : اسماعیل عباسی |